
🔹اطلاعیۀ شرکت اتوبوسرانی تهران در پی انتشار خبر دیزلیبودن اتوبوسهای برقی: اتوبوسهای برقی تهران دارای استاندارد CCC چین و E-Mark اروپا بهعنوان اتوبوسهای برقی هستند. یعنی همۀ آنها متوجه این موضوع نشدهاند که این اتوبوسها گازوئیلی است؟
🔹سیستم گرمایش این اتوبوسها طبق مدلهای جهانی و جهت افزایش بهرهوری موتور الکتریکی آن، هم از طریق برق کار میکند و هم از طریق سوخت دیزل؛ آب از طریق یک مشعل گرم شده و در فضای داخلی اتوبوس به چرخش در میآید. این سیستم گرمایش صرفاً یک افزونه برای دماهای زیر صفر بوده و جهت افزایش میزان پیمایش اتوبوسها در شرایط خاص پیشبینی شده و در اکثر اوقات در شرایط دمایی شهر تهران کاربردی ندارد.
🔹ظرفیت باک سیستم گرمایش اضطراری این اتوبوسها ۴۰ لیتر است؛ به اندازۀ باک یک پراید! ظرفیت باک اتوبوسهای دیزلی تهران ٢۰۰ تا ٢۴۰ لیتر گنجایش دارد.